Wanita Wajib Baca..!!! Inilah 7 Sebab Mengapa Wanita Perlu "Onani" Dua Kali Dalam Sebulan Yang Perlu Anda Tahu

Wanita Wajib Baca..!!! Inilah 7 Sebab Mengapa Wanita Perlu "Onani" Dua Kali Dalam Sebulan Yang Perlu Anda Tahu



Aktiviti melancap sering mendapat pandangan yang negatif dari segelintir masyarakat. Padahal sebenarnya melancap mampu memberi manfaat dari segi kesihatan kepada wanita mahupun lelaki. Teruskan bacaan bagi mengetahui 7 kelebihan melancap.


1. Memperbaiki Mood
Aktiviti melancap melepaskan zat kimia yang dapat menghasilkan perasaan yang menyenangkan. Zat ini mampu mengembalikan semangat dan mendorong kepuasan serta mengaktifkan perasaan senang di otak.

2. Hubungan Seks Menjadi Lebih Lama
Melancap mampu membuatkan hubungan seks bertahan lebih lama sebelum mencapai kepuasan. Buat latihan dengan mencatat masa berapa lama waktu yang diambil untuk mencapai kepuasan ketika melancap. Jika kebiasaan 2 minit, cuba buat kepada 3 minit.

3. Kekebalan Tubuh Meningkat
Ejakulasi mampu meningkatkan hormon cortisol. Hormon ini membantu mengatur dan menjaga kekebalan tubuh dalam skala yang kecil.

4. Mencegar Kanser
Dari pemerhatian yang dijalankan di Australia menemukan bahawa lelaki dan wanita yang ejakulasi lebih dari 5 kali seminggu memiliki risiko kanser prostat dan kanser ovari yang kecil.

5. Keperluan Hidup
Wanita akan rasa semua keperluan hidupnya berjaya di penuhi. Amat mudah bukan? Namun itulah kenyataanya, wanita sebenarnya lebih mementingkan diberi perhatian oleh suami lebih dari segala apa yang dimahukan. Suami adalah harta yang paling berharga buatnya.

6. Membangkitkan Perasaan Teruja
wanita akan rasa perasaan teruja di mana perasaan ini hanya akan datang melalui kepuasan seks dan mencapai orgasm. Membuatkan wanita teruja adalah amat penting bagi menaikan semangatnya demi mengadapi kehidupan sehari-harian.


7. Mengurangkan Emosi Negatif
Wanita akan waras dan kurang beremosi negatif kerana semua beban yang ditanggung sudah terlepas apabila mengalami orgasm.

P/s: Walaupun melancap mempunyai kebaikan, jangan dilakukan dengan terlalu kerap kerana ianya akan mendatangkan kemudaratan juga nanti.

0 Response to "Wanita Wajib Baca..!!! Inilah 7 Sebab Mengapa Wanita Perlu "Onani" Dua Kali Dalam Sebulan Yang Perlu Anda Tahu"

Post a Comment