Ustaz Sharhan akhirnya buat pendedahan isu khalwat libatkan diri nya

Berita panas yang terpapar di akhbar ini mengundang banyak persoalan dari pembaca. Masing-masing minta pendapat adakah logik isi berita yang dibaca di media.

Tanpa prejudis dan menyentuh kewibawaan mahkamah, kami setuju dengan pendapat pembaca bahawa ada kekeliruan di sebalik kes ini. Ini kerana agak pelik juga bilamana 2 wanita adik beradik ini boleh 'berkhalwat' dengan seorang ustaz. Si adik bahkan sudah mengaku salah dalam pertuduhan pertamanya.

Seperkara lagi, agak pelik apabila Ustaz Sharhan yang sering kita lihat di TV ini tidak hadir ke mahkamah untuk penyelesaian kes ini. Bahkan diberitakan di mana duduknya beliau juga tidak diketahui.

Khilaf begini boleh terjadi pada sesiapa sahaja kerana kita semua manusia biasa yang tidak maksum. Sebelum ini pun banyak juga dilapurkan kes khalwat melibatkan pemimpin politik, guru agama, ustaz, imam bilal dan sebagainya. Ada juga yang mengaku salah walaupun kebanyakkannya mencari helah.

Untuk kes Ustaz Sharhan ini kami terfikir akan beberapa kemungkinan yang boleh memberi ruang untuk kita bersangka baik dan membersihkan nama beliau....
Umi Masjuri adalah  isteri beliau
Boleh jadi beliau telah bernikah di mana-mana, atau telah dinikahkan oleh wali mereka tanpa rekod, namun enggan diketahui umum pernikahan itu atas sebab-sebab yang kita tidak tahu.
KESIMPULAN

Ada baiknya juga jika Ustaz sendiri atau mana-mana kaum kerabatnya yang tahu cerita sebenar tampil berkongsi maklumat yang kira-kira boleh mengurangkan atau membersihkan fitnah yang telah berlaku.

Namun begitu, penting sekali kita semua lebih berhati-hati. Gandakan usaha untuk mematuhi arahan Allah agar perbuatan yang 'mendekatkan diri' kita dengan zina dapat dijauhi. Jagalah aurat dan batas pergaulan kita, baik dengan ustaz, imam, bahkan terhadap abang, bapa dan datuk kandung kita juga.

Semuga apa yang telah berlaku dapat sama-sama kita ambil pelajaran dan iktibar daripadanya.

Tanpa prejudis,Credit : WARGA PRIHATIN

0 Response to "Ustaz Sharhan akhirnya buat pendedahan isu khalwat libatkan diri nya"

Post a Comment